Az imázsról

Az imázs általános értelemben „meggyőződések, elgondolások és benyomások összessége, amelyekkel az egyén bármiről (tárgy, ember, csoport stb.) rendelkezik.” Az imázs a tudatban „lakozik”, mint a tapasztalatok bizonyos tükörképe, leképeződése.A leggyakrabban a márkaimázs kapcsán használjuk ezt a fogalmat.

Az imázs szerkezete

Az imázsnak van

  • pozíciója (képzeletbeli koordináta-tengelyek mentén a tudatunkban van bizonyos terület, ahol az imázs elhelyezkedik – e terület meghatározását nevezik a marketingkommunikációban pozicionálásnak)
  • helyezése (az imázsnak az elhelyezkedésén túl fontos a besorolási sorrendje is – ez meghatározhatja az egyén választását több lehetőség közül)
  • kontúrja (az imázs lehet jól körülhatárolt, de lehet bizonytalan képződmény is – a márkaimázs esetében pl. meggondolatlan
  • arculatváltás, következetlen reklámstratégia következtében)

Branding

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s