Márkák történetei

Converse

Marquis M. Converse által 1908-ban alapított Converse egy vérbeli amerikai sportcipő márka, amely közel száz éves autentikus sporttörténelmet és sportcipő-innovációt rejt a fűzők alatt.

Újításai, vezető szerepe, illetve a kosárlabda, tenisz, rögbi és atlétikai sportok fejlődéséhez és népszerűvé válásához való hozzájárulása révén a Converse örökre egybeolvasztotta magát az amerikai sportok lelkével és örökségével.

Több generáción keresztül meghatározó ipari szerepet betöltő vállalatként a Converse méltán tartja magáról: “America’s Original Sports Company”. Gazdag örökségének része a cipő, ami forradalmasította a kosárlabdát, majd világszerte kedveltté vált, a Chuck Taylor® All Star® – egy valódi amerikai szimbólum.

A Converse termékei ma már szinte a világ bármely országában elérhető a sportokat és az autentikus, sportos utcai divatot kedvelők számára. Az utóbbi években egyre nagyobb teret hódító retro trendnek köszönhetően a klasszikus Chuck Taylor All Star tornacsukák is reneszánszukat élik. Ezt az 1917 óta változatlan formában megjelenő sziluettet persze régóta másolják ‘no-name’ gyártók és most már más világmárkák is – de míg az old-school csak egy irányzat, amit bárki követhet, addig a Converse joggal vallhatja magáról: The First School.

A Converse azonban tudja, hogy sikereit elsősorban nem magának köszönheti, hanem azoknak a művészeknek és zenészeknek, akik cipőit a magukévá tették, a saját képükre formálták, ezzel egyedit hozva létre a piacot elárasztó márkák és termékek között. Így lett a Converse az eredeti, az eredeti emberek számára.

SONY DSC

Coca-Cola

Az orvos és gyógyszerész John S. Pemberton az USA-beli Atlanta államban, Georgia városában 1886. május 8-án feltalál egy szirupot, amelynek célja szándékai szerint, hogy segítsen a fáradtság és a fejfájás ellen. A szirupot szódavízzel keverve árulta poharanként Coca-Cola néven a Jacob´s Pharmacy patikában. Így vált az eredetileg orvosságnak szánt szerből üdítőital.

Frank M. Robinson, a Coca-Cola feltalálójának, John S. Pembertonnak üzlettársa és könyvelője volt a termék névadója, és ő alkotta meg a máig jellegzetes, az egész világon ismert feliratot 1886-ban. A márkához fűződő valamennyi védjegyjog tulajdonosa a The Coca-Cola Company, amelynek székhelye az USA-beli Atlanta államában, Georgia városában található.

1968-ban kezdődött meg hazánkban a Coca-Cola gyártása, a Magyar Likőripari Vállalat palackozó üzemében. A Coca-Cola Magyarország 1996. óta létezik.

A Coca-Cola a világ több mint 200 országában kapható. Mindössze néhány olyan ország van (például Kuba, Burma, Észak-Korea), ahol az üdítőital nem kapható.

A Coca-Cola Magyarország nem hozza nyilvánosságra üzleti jelentését. A The Coca-Cola Company, USA, a weboldalán (www.theCoca-Colacompany.com) rendelkezésre bocsátja az egész világon folytatott gazdálkodás valamennyi főbb mutatóját.

Dove

A Dove krémszappant már a második világháború alatt kifejlesztették és égési sérülések tisztítására használták. Magyarországon 1995-ben vezettük be a Dove márkát, először egy személyes tisztálkodási termékcsaláddal.

Jelenleg a következő kategóriákban találhatják meg kedvenc Dove terméküket a női vásárlók: szilárd és folyékony szappanok, tusfürdők és habfürdők, testápolók, dezodorok, samponok és hajbalzsamok.

Minden Dove terméket magas minőség és egyedülálló összetétel jellemez: ¼ rész hidratálót tartalmaznak, ápolják és hidratálják a bőrt és megvédik a kiszáradástól.

A Dove a hirdetéseiben mindig csak betartható ígéreteket tett, és mindig hétköznapi szereplőket láthatunk a reklámokban, retusálás nélkül. Az igazi áttörést a bőrfeszesítő termékcsalád reklámfilmje jelentette, amely után számtalan pozitív visszajelzés érkezett a hölgyek részéről, hogy végre beszélünk arról, hogy mindenki érezheti szépnek magát kortól és alaktól függetlenül!

Szappanok_1272798838_991

Mc Donald’s

1937-et írtak a naptárak, amikor is egy amerikai testvérpár, Richard és Maurice McDonald apró, nyolcszögletű éttermüket a kalifornia Pasadena közelében. Akkoriban a McDonald’s is egy volt a többi étterem közül és mivel ebben az időszakban épültek ki az Amerikai Egyesült Államok nagyvárosainak kertvárosi részei, így az étterem igyekezett alkalmazkodni a modernizálódó, autóval járó társadalomhoz.

A kezdeti időszakban maguk a McDonald testvérek készítették az étterem vendégei számára a harapnivalókat, így az ínycsiklandó hotdogokat és a habos shake-eket. Később forradalmi újdonságokkal álltak elő, ezzel tették világszerte ismertté nevüket. Érdekesség, hogy megalkották az autósokat kiszolgáló pultokat, így aki nagyon sietett, az is rendelhetett magának néhány jó falatot, anélkül, hogy ki kellett volna kecmeregnie a kényelmes ülésből.  Az autóval érkező vendégeket pedig görkorcsolyás pincérek szolgálták ki.A hamburger mint menü az 1940-es években jött el az újkor számára és vált közkedvelt eledellé. Népszerűsége – különleges ízvilága mellett – abban állt, hogy renkívül olcsón lehetett hozzájutni, valamint, készételként készítették el, így mire a vendégek megérkeztek, csak meg kellett melegíteni őket. Mindazonáltal nem ez volt az egyetlen újdonság a McDonald’s életében, ugyanis modernizálták az épületeket – ekkor alakították ki az épület homlokzatán végigfutó üvegfelületet, mely szabadon betekinthetővé tette a konyhát 2, valamint ezentúl az alkalmazottak külön-külön munkaterületeket láttak el, így lehetővé vált az, hogy még olcsóbbá váljon az étterem (15 centbe került egy hamburger).

Míg a nyitás és fellendülés éveiben a fő célközönség a fiatal felnőtt korosztály volt, addig a 40-es, 50-es évekre családcentrikusabbá vált az étterem, vagyis az üvegpoharakat leváltották a műanyagok, valamint családi- és gyerekmenük is elérhetők lettek a családok számára. E kezdeményezés hatására tervezték meg a kreatív alkotók Ronald McDonald figuráját is, aki hosszú évtizedekig népszerűsítette az éttermet.Hazai viszonylatban az első McDonald’s 1988-ban lett átadva Budapest V. kerületében, a Régiposta utcában. A nyitáskor mindössze 15-féle menüből lehetett választani, legköltségesebbnek pedig az akkor 43 Ft-ba kerülő Big Mac bizonyult. Két évvel később, 1990-ben nyílt a második magyar McDonald’s szintén Budapesten, a Nyugati téren, melynek a vasúti étkezde épülete nyújtott otthont.

Az első vidéki étterem Győrben nyílt 1990-ben. Hazánkban 2009-ben adták át a 100. McDonald’s éttermet, eddigre pedig az összes nagyobb és jó néhány kisebb városban is elérhetővé vált az amerikai álom. Első ízben ez az étterem tette lehetővé az autósok kiszolgálását, így némiképpen úttörőnek tekinthetjük a McDonald testvérek csodálatos álmát, mellyel beírták magukat az éttermek történelmébe.

mcdonalds

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s